Leki przyczyną wypadania włosów

Bardzo często nadmierne wypadanie włosów jest wynikiem powszechnie stosowanych leków. To następstwo toksycznego działania leków na komórki macierzy wrażliwych mieszków włosowych. Należą do nich między innymi: retinoidy, antydepresanty, statyny, doustne środki antykoncepcyjne, leki przeciwgrzybicze, przeciwdrgawkowe, obniżające poziom lipidów, steroidy anaboliczne, leki kardiologiczne (nadciśnienie tętnicze).

Problem pojawia się zazwyczaj od 2 – 3 m-cy po rozpoczęciu przyjmowania leków. Najczęściej łysienie polekowe ma charakter odwracalny. Wizyta u specjalisty trychologa, wywiad, badania i indywidualnie dobrana kuracja pozwolą na efektywne i szybkie ograniczenie problemu oraz przyśpieszenie odrostu nowych włosów. Dotyczy to szczególnie osób przyjmujących leki na stałe.

Przykro mi, ale domowe metody nie przynoszą w tym przypadku tak dobrych efektów, jak profesjonalne zabiegi trychologiczne.

Czas na zdecydowane działania – zapraszam serdecznie – Bożena Podobińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.